Mnóstwo firm deleguje swoich pracowników. Powodowy mogą być rozmaite, w zależności od kwestyj jakie muszą załatwić. Niejednokrotnie są to krótkie wyjazdy służbowe innym razem dłuższe i bardziej czasochłonne wyjazdy. Jednym z powodów są różnorakiego rodzaju konferencje czy zgrupowania, innym szkolenia bądź praca na dłuższy okres w siedzibie firmy będącej poza granicami kraju. Przed samym wyjazdem pracownika powinno się załatwić szereg spraw. Każdy dodatkowo winien znać swoje prawa, pracownik musi mieć pojęcie jaką prace będzie musiał wykonywać w nowym tymczasowym miejscu pracy. Należy również spełniać inne wymagania jakie stawia nam państwo pracownicy delegowani
. Łańcuch załatwiań czeka pracodawcę nie tylko w na miejscu ale podobnie w kraju do którego ma być wysyłany pracownik. Dzięki odpowiednim dyrektywom jakie wprowadza Unia większość wątpliwości zostaje rozwiązana. Ponieważ jest ona ciągle dopracowywana trzeba być na bieżąco z wszelkimi informacjami.